KNIBBEL KNABBEL KNUISJE

Hollywood, Beverly Hills, een willekeurige kruising in de woestijn, Highway 1, de Golden Gate Bridge in San Francisco, the Strip in Las Vegas, Pioneertown in Yucca Valley en Route 66, de afgelopen drie weken zien we veel plekken die ik ken uit films. Ook in het dorpje Idyllwild Pine Cove – waar ik een nacht boekte in Rogers’ charming cottage in the forest – bekruipt me het gevoel op een set te zijn beland. Searching for Laura Palmer,’ schrijf ik op Facebook onder een foto’s van Main Street en het boshuisje. foto 1-10Watch out for Bill,’ grapt vriendin Tamara, net als ik Twin Peaks fan van het eerste uur. foto 3-8Rogers’ cottage werd in 2012 gebruikt als decor tijdens de opname van een Hans & Grietje film. Logeren in ‘het huisje van de heks.’ Marvy en Pip vinden er wat van. We hebben de koffers nog niet uitgeladen of ik word gebombardeerd tot Eucalypta. ‘Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje?’, kraakt mijn stem vanachter de voordeur. De meisjes gillen. Ik voer hen snoeptomaatjes en daarna kruipen ze samen giechelend in de bedstee. Later neem ik Hans (Pippa) gevangen op de veranda en laat ik Marvy de toilettassen uitpakken, want: ‘Jij wilde Grietje spelen en zij is nou eenmaal het slaafje van de heks.’ Daarna steekt Pip een stokvingertje door de ‘tralies’ en duwt Marvy mij ‘voor nep’ in de grote oven van gietijzer. Eind goed, al goed. Gelukkig blijven enge dromen uit. Sterker, we slapen die nacht als Doornroosjes. Geen heks te bekennen. En ook Bill komt niet langs.foto 5-4

foto 1-15

Geef een reactie

